dijous, 4 de febrer del 2016

Diari (entrada tema 3) Xarxes Socials

A aquest tema, el 3, he fet estat veient unes quantes xarxes socials orientades a l'educació ambo l'objectiu de veure quin ús poden tindre i si serien bones eines per a emprar a dins d'un entorn de l'aula.

Tot i que he fet una bona recerca, m'agradaria parlar-vos d'una eina la qual he tingut el plaer de conéixer fa poc, ja que estic fent un altre curs que té a veure amb la meva activitat professional.

Aquesta eina és l'Edmodo:
Ací us copie un vídeo tutorial sobre l'Edmodo:


Tot i que a primera vista sembla que tinga la mateixa funció que el ja conegut Moodle, cal dir que, encara que he fet poc ús d'ella, crec que és més senzilla i més intuïtiva que el Moodle, es poden fer grups dins d'una mateixa aula, per assignatures i per grups d'alumnes.

La proposta seria fer uns deures orientats a una hora determinada pel professor, així aquest es pot assegurar de què tots els alumnes estan fent les tasques encomanades de cada dia. O siga, deures orientats en el que el professor puga resoldre dubtes al moment, mantenir actualitzats als alumnes que no hagen pogut assistir a l'aula el dia en qüestió.

En quant a la reflexió sobre les tecnologies mòbils:

Caldria dir que el que entenem ara mateix sobre la tecnologia mòbil no tes massa a veure amb el que seria la tecnologia mòbil a l'aula. És molt més. Es tractaria d'aprendre diversos temes amb "tablets" tàctils, ordinadors portàtils o telèfons mòbils.

La tecnologia mòbil la tenim present en tots els àmbits de la vida i per què no incloure-la a l'aula. Els professors han de tindre una mentalitat oberta i una formació adequada per poder utilitzar les noves tecnologies i poder aplicar-les a l´ educació.

Si es vol aplicar les noves tecnologies amb els alumnes mitjançant blogs, xarxes socials, aplicacions webs... És molt útil l'ús de diferents eines mòbils per a tindre sempre prop l'accés a les tasques, a més d'una bona connexió a Internet.

Amb la tecnologia mòbil podem tindre tot tipus d'aplicacions i continguts al nostre abast només en un sol clic. A més, els alumnes poden accedir, alhora, als mateixos continguts amb les indicacions del professor. Aquest pot deixar uns minuts per què els alumnes cerquen informació, vegen un vídeo, lligen articles i els comenten en grup, per xats o fòrums, fent un debat. La tecnologia mòbil, per tant, és una eina que no servix, només per treballar de forma individualitzada, sinó per a treballar cooperativament en gran grup.

Els alumnes no són només receptors, sinó que formen part activa del seu aprenentatge. És un pas molt gran per a la nova Educació, si tenim en compte la necessitat de què la tecnologia ha d'estar present a les aules.

Per concloure, cal que aprofitem totes les opcions que les TIC ens oferixen per tal d'obtenir un bon aprenentatge. Els joves milloraran el seu aprenentatge quan troben alguna cosa amb la qual connecten, i la tecnologia mòbil pot ser un bon Cavall de Troia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada