dimecres, 20 de gener del 2016

Maquinari TIC

Des del meu punt de vista el primer que m'agradaria ressaltar és que la tecnologia en sí no és una ferramenta positiva ni negativa. Depèn de l'orientació i l'ús que li done el mestre. No pel fet de tindre un ordinador, un iPad o un mòbil significa que s'està fent una classe innovadora I motivadora. Tal com apareix al vídeo. Una de les funcions, així doncs, dels professionals de l’educació, és utilitzar les tecnologies de la informació i la comunicació, que han de conèixer i dominar com a eina metodològica. En aquest sentit, cal saber quines són les eines tecnològiques més útils en les tasques d’ensenyar i aprendre en cada una de les àrees del currículum, i també aplicar-les en la pràctica pedagògica quotidiana, de manera que facilitin al màxim l’aprenentatge. Per aquesta raó cal establir metodologies innovadores i creatives, i recursos organitzatius adaptats als nous mitjans disponibles, que permetin emprar la tecnologia de manera eficient i extreure’n el potencial màxim en tots els àmbits de l’ensenyament i l’aprenentatge. La tendència dels països més avançats és que el domini de les TIC esdevingui ben aviat una competència instrumental bàsica, i les proves PISA inclouen l’avaluació de la comprensió lectora en l’entorn digital. Si els alumnes tenen un ordinador en classe I els donem un document PDF, quina tecnologia estem usant? És el mateix que el llibre però només canviant els suport? M'agradaria destacar que Einstein ens deia que sinó t'agrada aconseguir els mateixos resultats no fages sempre el mateix. Aleshores, si vols realment aconseguir classes diferents e innovadores has d'emprar noves ferramentes. Aleshores s'ha d'emprar les tics Sempre tenint en compte aquest aspecte. Cal que comencem la tasca educativa en relació amb l’ús responsable d’Internet i de les TIC des de ben xiquets. Tot i que les noves tecnologies i, en especial Internet, són particularment valuoses com a eines educatives i ens faciliten l’accés a tota mena d’informació, a relacionar-nos i comunicar-nos de noves maneres i tenir noves possibilitats, hi han molts perills que cal conèixer per poder prevenir-los, molt més encara quan es tracta d’educar xiquets en les primeres etapes de la vida. El primer que hem de tindre en compte és saber què volem aconseguir amb Ella... quina ferramenta anem a emprar en funció del nostre objectiu. Si el que vols és repassar les tables de multiplicar per exemple, buscarem una ferramenta que s'adapte a les nostres necessitats. Com ara aquesta pàgina web de jugar:
http://concurso.cnice.mec.es/cnice2006/material077/oca/portada_content.html
Una volta tinguem el nostre objectiu establert, aleshores ens plantegem la metodologia. Els alumnes fan el Joc? El mestre fa el Joc? Qui participa? Només un alumne o més d'un?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada